Perancangan Dental Tweezer (Pinset Gigi) dengan LED Menggunakan Metode Survei Pasar
Authors | ||
Issue | Vol 7 No 1 (2024): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) | |
Section | Articles | |
Section |
Copyright (c) 2024 Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
|
Galley | ||
DOI: | https://doi.org/10.32734/ee.v7i1.2332 | |
Keywords: | Dental Tweezer Survei Pasar Kuesioner Perancangan Produk Market Survey Questionnaire Product Design | |
Published | 2024-10-22 |
Abstract
Pinset gigi, juga dikenal sebagai dental tweezer, adalah alat medis yang sangat penting untuk memasukkan atau mengeluarkan objek dari mulut. Desain pinset gigi berlengan dua memungkinkan manipulasi berbagai bahan baik di dalam maupun di luar mulut, termasuk kapas, jahitan, dan benda serupa lainnya. Survei pasar dilakukan sebagai bagian dari proses perancangan dan pengembangan pinset gigi. Dalam hal pemasaran, survei pasar adalah alat yang hebat untuk pengambilan keputusan manajemen karena pendekatannya objektif dan metodis dalam menemukan, mengumpulkan, menganalisis, dan berbagi informasi. Untuk menentukan hal yang tepat untuk dicari, survei pasar memerlukan tujuan yang jelas. Peneliti melakukan penelitian survei dengan mengirimkan kuesioner standar kepada sekelompok orang yang dipilih secara acak. Kuesioner adalah instrumen utama yang digunakan dalam riset pasar. Kuesioner terdiri dari serangkaian pertanyaan yang dihubungkan dengan topik penelitian dengan cara yang logis, dan tanggapan terhadap pertanyaan-pertanyaan ini membantu menguji hipotesis. Anda harus teliti dan spesifik dengan rangkaian pertanyaan ini.
Dental tweezers, also known as dental forceps, are essential medical tools for inserting or removing objects from the mouth. Dental tweezers are equipped with two arms used to hold or move materials from inside or outside the mouth, as well as to place and remove cotton and other items. Dental tweezers underwent a market assessment as part of its design and development process. The purpose of a market survey is to help management make choices about marketing-related issues (and opportunities) by methodically and objectively discovering, collecting, analyzing, and applying information. To be effective, a market survey has to know why it's being conducted. In survey research, a sample of people is chosen at random and then given standardized questionnaires to fill out. An instrument known as a questionnaire is used to perform the market survey. The research topic is logically tied to the questions in the questionnaire, and the responses to these questions may be used to evaluate hypotheses. Thorough and comprehensive questioning is required.