Survei Pasar Terhadap Produk AO-Trashbin (Advanced Organizer Trashbin) di Lingkungan Sekolah
Authors | ||
Issue | Vol 7 No 1 (2024): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) | |
Section | Articles | |
Section |
Copyright (c) 2024 Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
|
Galley | ||
DOI: | https://doi.org/10.32734/ee.v7i1.2276 | |
Keywords: | Kuesioner Produk Sampel Survei Pasar Questionnaire Product Sample Market Surveys | |
Published | 2024-10-22 |
Abstract
Survei pasar ialah langkah terstruktur dalam mengidentifikasi, mengumpulkan, menganalisisdan memanfaatkan informasi guna memecahkan masalah yang berkaitan dengan pemasaran produk. Survei pasar berkembang sebagai ekstensi yang bertujuan memungkinkan para pemasar memprediksi perilaku konsumen di pasar dan mengetahui hal yang mempengaruhi keputusan pembelian produk. Dalam mengembangkan desain produk, riset pasar dimanfaatkan untuk mengidentifikasi kebutuhan desain yang relevan dalam konteks tertentu. Dalam survei penelitian, seorang peneliti menyebar kuesioner sebagai acuan kepada sekelompok sampel. Kuesioner adalah metode pengumpulan data survei di mana pertanyaan-pertanyaan yang telah dirancang sesuai dengan tujuan survei disebar kepada responden. Kuesioner disebarkan kepada 37 responden. Berdasarkan hasil uji validitas pada produk AO-Trashbin (Advanced Organizer Trashbin), dapat disimpulkan bahwa kuesioner merupakan cara efektif untuk menyelesaikan masalah yang dituju. Selain itu, hasil uji reliabilitas yang menunjukkan angka 0,6413 pada produk AO-Trashbin juga mengindikasikan bahwa kuesioner bersifat reliable dan dapat diandalkan untuk menemukan masalah yang perlu dicari solusinya.
Market surveys are a structured step in identification, gathering, analyzing and utilizing output to solve problems related to product marketing. Market surveys developed as an extension aimed at enabling marketers to predict consumer behavior in the market and find out what influences product purchasing decisions. In developing product designs, market research is utilized to identify relevant design needs in a particular context. In a research survey, a researcher distributes a questionnaire as a reference to a sample group. The questionnaire is a survey data collection method in which questions that have been designed according to the survey objectives are distributed to respondents. Questionnaires were distributed to 37 respondents. Based on the results of the validity test on the AO-Trashbin (Advanced Organizer Trashbin) product, it could be concluded that the questionnaire is an effective way to solve the target problem. Apart from that, the reliability test results which show the number 0.6413 for the AO-Trashbin product also indicate that the questionnaire is reliable and able to be relied upon to find problems that need to be resolved.