Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer

Pemanfaatan Teknologi 5G

Use of 5G Technology

Authors
  • Muhammad Rakha Fahreizy Universitas Sumatera Utara
  • Prawira Universitas Sumatera Utara
  • Faisal Hamdani Daulay Universitas Sumatera Utara
Issue       Vol 6 No 1 (2023): Talenta Conference Series: Local Wisdom, Social, and Arts (LWSA)
Section       Articles
Galley      
DOI: https://doi.org/10.32734/lwsa.v6i1.1667
Keywords: Digitalisasi Jaringan 5G Ekonomi dan Pendidikan Telekomunikasi Digitalization 5G Network Economy and Education Telecommunication
Published 2023-01-15

Abstract

Pada era digitalisasi seperti saat ini perkembangan teknologi menjadi sangat pesat, Terutama pada perkembangan jaringan internet sehingga banyak yang meamnfaatkan keunggulan jaringan yang semakin lama semakin berkembang untuk membantu banyak masalah yang timbul seperti perekonomian dan juga Pendidikan, ditambah dengan adanya jaringan 5G yang sebentar lagi akan masuk speenuhnya untuk melayani para pengguna layanan internet. Paper ini dibuat bertujuan untuk mengajarkan kepada masyarakat yang masih awam atau yang senagaja menolak perkembangan dalam era digital agar bisa lebih memahami dan mengerti bagaimana memanfaatkan teknologi yang semestinya sehingga dapat mempermudah suatu hal yang ingin dicapai dengan ikut masuk kedalam era digitalisasi sekarang. Teknik pengumpulan data yang dilakukan ialah dengan Metode Observasi dan Wawancara, sehingga nanti hasil yang dikumpulkan akan menjadi bahan untuk memberikan pembelajaran yang terkait.

 

In the current era of digitalization, technological developments are becoming very rapid, especially in the development of internet networks so that many are taking advantage of the advantages of networks that are increasingly developing to help many problems that arise such as the economy and also education, coupled with the 5G network which will soon enter specifically to serve internet service users. This paper was created with the aim of teaching people who are still laypeople or who deliberately reject developments in the digital era so they can better understand and understand how to properly utilize technology so that they can make things easier to achieve by joining the current era of digitalization. The data collection technique used is the Observation and Interview Method, so that later the results collected will become material for providing related learning.