Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer

Peran Lokasi Perusahaan dalam Efektifitas Pendistribusian Produk

The Role of Company Locations in the Effectiveness of Product Distribution

Authors
  • A Herlambang Magister Industrial Engineering, Universitas Sumatera Utara
  • J Hidayati Magister Industrial Engineering, Universitas Sumatera Utara
Issue       Vol 2 No 4 (2019): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE)
Section       Articles
Galley      
DOI: https://doi.org/10.32734/ee.v2i4.667
Keywords: strategi scm produk baja strategy steel products
Published 2019-12-18

Abstract

Semakin tingginya permintaan baja saat ini menjadi perhatian produsen untuk meningkatkan efesiensi dan efektivitas dalam mendistribusikan produknya.Tidak tercapainya target pengiriman produksi yang telah ditetapkan dapat memberikan dampak negatif bagi perusahaan. Hal ini sekaligus dilakukan dalam meningkatkan pelayanan kepada konsumen sehingga produk menjadi kompetitif. Oleh karena itu perlu pemilihan dan penentuan lokasi pabrik atau tempat yang turut memberikan peranan dalam pendistribusian produk sampai ke produsen menjadi tepat waktu. Oleh karena itu perlulah dilakukan studi empiris yang lebih mendalam dalam menerapkan strategi ini. Berdasarkan hasil penelitian ini diharapkan pembaca dapat mengimplematasikan strategi ini sesuai dengan kebutuhan perusahaan manufaktur atau industri kecil dan menengah.

 

The current high demand for steel is a concern for producers to increase efficiency and effectiveness in distributing their products. Not achieving the specified production delivery targets can have a negative impact on the company. This is done at the same time in improving services to consumers so that products become competitive. Therefore it is necessary to select and determine the location of the factory or place that also provides a role in the distribution of products to the producers to be on time. Therefore it is necessary to conduct a more in-depth empirical study in implementing this strategy. Based on the results of this study readers are expected to be able to implement this strategy in accordance with the needs of manufacturing companies or small and medium industries.