Perancangan Produk Air Sole Pillow with Massage and Heater dengan Metode Survei Pasar
Authors | ||
Issue | Vol 7 No 1 (2024): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) | |
Section | Articles | |
Section |
Copyright (c) 2024 Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
|
Galley | ||
DOI: | https://doi.org/10.32734/ee.v7i1.2235 | |
Keywords: | Air Sole Pillow with Massage and Heater Kuesioner Survei Pasar Konsumen Market Survey Questionnaire Consumer | |
Published | 2024-10-22 |
Abstract
Survei pasar adalah strategi marketing yang umum digunakan oleh perusahaan sebelum memasarkan sebuah produk. Survei pasar bertujuan untuk menentukan keinginan pasar terhadap barang yang akan dijual. Oleh karena itu, untuk mengetahui keinginan konsumen terhadap produk Air Sole Pillow with Massage and Heater dilakukan survei pasar. Survei pasar didistribusikan secara bertahap kepada pelanggan, tahap pertama yaitu metode kuesioner terbuka dan tahap selanjutanya yaitu metode kuesioner tertutup. Kuesioner ialah cara untuk mempermudah peneliti dalam mengakumulasikan data tentang sikap, keyakinan, dan perilaku individu dalam organisasi serta karakteristik yang dapat dipengaruhi oleh sistem yang sudah ada atau yang akan dibuat. Setelah itu, metode uji validitas serta uji realibilitas akan digunakan dalam menguji skor dan konsistensi data hasil kuesioner. Jumlah sampel yang digunakan untuk produk Air Sole Pillow with Massage and Heater adalah sampel probabilitas sederhana. Metode Slovin digunakan sebagai perhitungan kuantitas sampel. Dari data yang sudah diperoleh berdasarkan data kuesioner, diharapkan produk ini dapat diterima dan bermanfaat bagi masyarakat.
Market surveys are a marketing strategy commonly used by companies before marketing a product. Market surveys aim to determine market desires for goods to be sold. Therefore, to find out consumer desires for the Air Sole Pillow with Massage and Heater product, a market survey was conducted. The market survey is distributed in stages to customers, the first stage is the open questionnaire method and the next stage is the closed questionnaire method. Questionnaires facilitate the collection of data on individual attitudes, beliefs, and behaviors within organizations, as well as characteristics that may be affected by current or prospective systems. After that, validity test methods and reliability tests will be used to test the scores and consistency of the questionnaire results data. The number of samples used for the Air Sole Pillow with Massage and Heater product is a simple probability sample. The Slovin method is employed for determining the sample size. From the data that has been obtained based on questionnaire data, it is hoped that this product will be accepted and useful for society.