Perancangan Inovasi Pada Tas Ransel Infra-red Anti Pegal dengan Survei Pasar
Authors | ||
Issue | Vol 6 No 1 (2023): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) | |
Section | Articles | |
Section |
Copyright (c) 2023 Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
|
Galley | ||
DOI: | https://doi.org/10.32734/ee.v6i1.1851 | |
Keywords: | Survei Pasar Kuesioner Tas Ransel Infra-red Market Survey Questionnaire infrared backpack | |
Published | 2023-10-20 |
Abstract
Pemasaran adalah suatu proses sosial yang dilakukan oleh sekelompok masyarakat ataupun individu yang ingin memenuhi kebutuhan dan keinginan dengan melakukan suatu kegiatan yaitu menciptakan, menawarkan, dan mempertukarkan secara bebas produk ataupun jasa yang bernilai kepada pihak lain. Survei pasar adalah proses identifikasi, pengumpulan, analisis, diseminasi, serta penggunaan informasi pada suatu hal secara sistematik dan objektif yang bertujuan untuk membantu dalam memanajemen kan dalam membuat suatu keputusan yang berhubungan dengan identifikasi dan penyelesaian masalah dalam bidang pemasaran. Metodologi penelitian yang dilakukan yaitu membuat kuisioner terbuka, kuisioner tertutup, menguji data dengan metode sampling untuk menentukan kevalidan data serta uji reliabilitas untuk menentukan reliabel atau tidaknya suatu data untuk penelitian dalam membuat produk. Dimana para responden tersebut tertarik dalam perencanaan produk tas ransel infra-red anti pegal dikarenakan penggunaan tas ransel yang hampir setiap hari membuat para pengguna merasa lelah dan pegal setiap kali sampai di rumah untuk istirahat dimana didukung oleh barang bawaan yang berada pada tas ransel pengguna. Oleh karena itu berdasarkan kekurangan tersebut akan di rencanakan produk yang dapat membantu masyarakat dalam penggunaan tas ransel secara sistematis berdasarkan data mengenai pentingnya kegunaan produk tas ransel infra-red kepada masyarakat umum, dan kuesioner dibagikan kepada responden dari umur 16 tahun sampai umur 40 tahun dimana atau dari SMP sampai para pekerja.
Marketing is a social process carried out by a group of people or individuals who want to fulfill their needs and desires by carrying out an activity, namely creating, offering and freely exchanging products or services of value to other parties. Market survey is a process of identifying, collecting, analyzing, disseminating, and using information on a matter systematically and objectively which aims to assist management in making decisions related to identifying and solving problems in the field of marketing. The research methodology used is to make open questionnaires, closed questionnaires, test data with the sampling method to determine the validity of the data and test reliability to determine whether or not a data is reliable for research in making products. Where the respondents were interested in planning an anti-ache infra-red backpack product because using a backpack almost every day makes users feel tired and sore every time they get home to rest which is supported by the luggage in the user's backpack. Therefore, based on these deficiencies, a product will be planned that can help the community in systematically using backpacks based on data regarding the importance of using infrared backpack products for the general public, and questionnaires distributed to respondents from 16 years old to 40 years old where or from junior high school to workers.