Pengembangan Produk Air Humidifier dengan Higrometer, Aromatherapy dan Essentials Oil dengan Survey Pasa
Authors | ||
Issue | Vol 6 No 1 (2023): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) | |
Section | Articles | |
Section |
Copyright (c) 2023 Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
|
Galley | ||
DOI: | https://doi.org/10.32734/ee.v6i1.1843 | |
Keywords: | Market Research Humidifier Questionnaire Survei Pasar Kuesioner | |
Published | 2023-10-20 |
Abstract
Market Survey adalah proses sistematis untuk melakukan proses identifikasi, pengumpulan, analisis dengan menerapkan analisis yang efektif dalam manajemen dalam pengambilan keputusan terhadap identifikasi penyelesaian masalah atau peluang di dalam bidang pemasaran. Tujuan dari riset pasar adalah untuk mengidentifikasi dan memahami kebutuhan serta harapan konsumen terhadap produk yang akan dikembangkan. Penelitian ini dilakukan untuk memperoleh pemahaman tentang pandangan pasar terhadap produk Humidifier dan untuk mengevaluasi daya saing produk tersebut dalam memenuhi kebutuhan dan preferensi konsumen dibandingkan dengan produk pesaing di pasar.Produk Humidifier merupakan produk yang berfungsi sebagai pelembab udara sekaligus dapat memberikan aromatherapy dan essential oil, dan dapat mengukur kelembaban udara di sekitar. Penyebaran kuesioner dilakukan di Rumah Sakit Setia Budi, Jalan Komplek Villa Setiabudi Regency No. B/5, Kota Medan, Sumatera Utara 20144. Kesimpulan yang didapat dari hasil penyebaran kuesioner terbuka dan tertutup adalah data dinyatakan valid dan reliable setelah dilakukan uji validitas dan uji reliabilitas. Atribut-atribut dari produk Humidifer juga telah sesuai dengan kebutuhan dan keinginan pasar.
A market survey is a systematic and objective process that involves identifying, gathering, analyzing, distributing, and utilizing information to support decision-making in marketing. Its primary purpose is to identify and address problems or opportunities in the market by collecting and analyzing relevant data. Market research aims to identify and find out how the needs and expectations of consumers for the products to be made and developed. This research was conducted to find out what the market thinks about Humidifier products and to find out whether this product can compete with its competitors' products in the market in terms of meeting consumer needs and desires. Humidifier products are products that function as air humidifiers as well as can provide aromatherapy and essential oils, and can measure the humidity of the surrounding air. Questionnaires were distributed at Setia Budi Hospital, Jalan Komplek Villa Setiabudi Regency No. B/5, City of Medan, North Sumatra 20144. The conclusion obtained from the results of distributing open and closed questionnaires is that the data is declared valid and reliable after testing the validity and reliability tests. The attributes of the Humidifer product are in accordance with market needs and wants.