Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer

Perancangan Produk Walker with Toilet Lift Menggunakan Metode Brainstorming dan Problem Solving

Authors
  • Rosnani Ginting Departemen Teknik Industri, Fakultas Teknik, Universitas Sumatera Utara, Medan, Indonesia
  • Wilbert Kokman Departemen Teknik Industri, Fakultas Teknik, Universitas Sumatera Utara, Medan, Indonesia
Issue       Vol 5 No 2 (2022): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE)
Section       Articles
Galley      
DOI: https://doi.org/10.32734/ee.v5i2.1637
Keywords: Walker Brainstorming Problem Solving Perancangan Produk Product Design
Published 2022-12-13

Abstract

Saat melakukan aktivitas dan aktivitas sehari-hari, para lansia seringkali mengalami kesulitan untuk menyelesaikan aktivitasnya. Kesulitan tersebut disebabkan oleh kondisi fisik lansia yang sudah tidak optimal lagi. Untuk itu lanjut usia membutuhkan tenaga dan waktu yang lebih banyak selama beraktivitas, dan biasanya mereka merasa lelah dan lelah setelah beraktivitas. Masalah ini memicu analisis kesulitan lansia dan memunculkan ide untuk menciptakan produk yang ditujukan untuk mendukung aktivitas lansia. Selain pengembangan, produk terus berinovasi sesuai dengan kebutuhan dan persyaratan pengguna. Memahami kebutuhan konsumen membutuhkan banyak ide dan brainstorming untuk menemukan inovasi yang cukup untuk memenuhi kebutuhan konsumen. Metode yang digunakan untuk merancang toilet lift roller adalah metode brainstorming dan problem solving. Dirancang untuk menggunakan metode brainstorming dan pemecahan masalah, Walker Innovation menghadirkan peralatan toilet duduk yang dapat membantu orang tua buang air besar. Inovasi lainnya adalah produk yang mudah digunakan dan dibawa karena dapat dilipat dan disesuaikan ketinggiannya. di mana saja. Hasil brainstorming yang diperoleh adalah sebagai berikut: Rangka utama produk adalah perak, berat produk 3 kg atau lebih, rangka utama adalah stainless steel, tinggi produk 65 hingga 95 cm, pelindung kaki adalah karet, pola produk adalah polos, pegangannya ada gelembungnya, dudukan toiletnya bisa menahan beban hingga 120 kg, produk ini portabel, dan dudukan toiletnya berbentuk oval dan terbuat dari plastic

When designing a product, market research is needed to find out the consumer's needs and desires for the product being manufactured or being manufactured. Market research as an information supplier for marketing decisions. The sampling method used in the market research is a nonprobability sample, and the sample data is from the elderly or bone and joint problems, especially leg people, with a total of 30 respondents. The data used is from respondents who used the media survey. When determining market opportunity data from the Walker with Toilet Lift tool, the analysis is performed in terms of marketing strategy where the factors used are STP (Segmentation, Targeting, and Positioning). The data obtained from the questionnaire is valid when the product color attribute is silver, the product weight attribute mode is 3 kg, the product height attribute is 100 cm, the product style attribute is single color, and the material attribute of the product frame is stainless steel. You can trust it. , The foot protection of the product material is rubber, the product handle material is foam, the maximum load that the product can withstand is 70 kg, the load of the product toilet seat is plastic, the product toilet seat is oval. The brainstorming results obtained are silver product mainframe, product weight over 3kg, mainframe stainless steel, product height 65-95cm, leg protection rubber, product pattern plain. , The product of the handle is foam, the toilet seat can withstand a load of up to 120kg, the product is portable, the toilet seat is oval and made of plastic.