Survei Pasar Terhadap Produk Health Monitoring System Dengan Strategi Segmentasi, Targetting, dan Positioning
Authors | ||
Issue | Vol 5 No 2 (2022): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) | |
Section | Articles | |
Section |
Copyright (c) 2022 Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
|
Galley | ||
DOI: | https://doi.org/10.32734/ee.v5i2.1592 | |
Keywords: | Survei Pasar Kuesioner Health Monitoring System STP Market Survey Questionnaire | |
Published | 2022-12-13 |
Abstract
Perancangan sebuah produk didahului dengan melakukan survei pasar dengan tujuan untuk mengetahui keinginan dari sebagian besar konsumen akan produk yang hendak dijual yaitu Health Monitoring System. Health Monitoring System merupakan alat yang digunakan untuk mendeteksi tanda-tanda vital pada tubuh manusia yakni detak jantung, kadar oksigen dalam darah, dan temperatur. Survei Pasar dilaksanakan dengan mengumpulkan informasi dari suatu sampel dengan menggunakan kuesioner. Penyebaran kuesioner terbuka dilakukan terlebih dahulu untuk memulai survei pasar kemudian dilakukan penyebaran kuesioner tertutup terhadap konsumen yang merupakan pasien rumah sakit. Inovasi pada produk Health Monitoring System adalah adanya tombol on/off pada produk. Kuesioner dibagikan dengan kota Medan, usia 19-65 tahun, serta kelompok kelas bawah, menengah, dan atas sebagai target pasarnya. Jumlah sampel ditentukan dengan metode Krejcie dan Morgan. Hasil perhitungan menunjukkan 30 responden sebagai jumlah sampel.
The design of a product is preceded by conducting a market survey with the aim of knowing the desires of most consumers for the product to be sold, namely the Health Monitoring System. The Health Monitoring System is a tool used to detect vital signs in the human body, namely heart rate, oxygen levels in the blood, and temperature. The Market Survey is carried out by collecting information from a sample using a questionnaire. Market survey activities are carried out by distributing open questionnaires first and then distributing closed questionnaires to consumers who are hospital patients. The innovation in the Health Monitoring System product is the on/off button on the product. Questionnaires were distributed with the city of Medan, aged 19-65 years, as well as the lower, middle, and upper class groups as the target market. The whole samples was obtained by the Krejcie and Morgan methods. The calculation results show 30 respondents as the number of samples.