Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer

Penerapan Arsitektur Hi-Tech dalam Perancangan Museum Kesehatan di Kota Medan

Authors
  • Nurfadilla Wardani Br Sembiring Departemen Arsitektur, Fakulas Teknik, Universitas Sumatera Utara, Jl. Dr. T. Mansur No.9, Padang Bulan, Medan, Sumatera Utara, Indonesia
Issue       Vol 5 No 1 (2022): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE)
Section       Articles
Galley      
DOI: https://doi.org/10.32734/ee.v5i1.1480
Published 2022-08-15

Abstract

Perancangan Museum Kesehatan di Kota Medan ini akan bertujuan untuk mengedukasi masyarakat akan pentingnya menjaga kesehatan di masa-masa seperti sekarang ini, dengan ketidakpastian kapan akan terputusnnya rantai pandemik ini, makan museum ini akan dirancang menerapkan arsitektur Hi-Tech dan Protokol Kesehatan di dalamnya. Penerapan arsitektur Hi-Tech kedalam perancangan Museum kesehatan ini ialah guna untuk mempermudah segala kegiatan pembelajaran dan pengedukasian kepada pengunjung saat didalam museum, karena dengan teknologi tinggi kegiatan akan semakin mudah dan menarik.

The design of the Health Museum in Medan City will aim to educate the public about the importance of maintaining health in times like today, with the uncertainty of when this pandemic chain will be broken, so this museum will be designed to apply Hi-Tech architecture and Health Protocols in it. The application of Hi-Tech architecture into the design of this health museum is to facilitate all learning and educational activities for visitors while in the museum, because with high technology activities will be easier and more interesting.