Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer

Metode Survey Pasar Pada Pembuatan Produk Soft Cervical Neck

Authors
  • Annisa Firdaus Nst Departemen Teknik Industri, Fakultas Teknik, Universitas Sumatera Utara, Medan, Indonesia
  • Eka Alwan Departemen Teknik Industri, Fakultas Teknik, Universitas Sumatera Utara, Medan, Indonesia
  • Wirdha Adillah Br Pane Departemen Teknik Industri, Fakultas Teknik, Universitas Sumatera Utara, Medan, Indonesia
  • Chintya P. Febrina Departemen Teknik Industri, Fakultas Teknik, Universitas Sumatera Utara, Medan, Indonesia
Issue       Vol 3 No 2 (2020): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE)
Section       Articles
Galley      
DOI: https://doi.org/10.32734/ee.v3i2.1111
Keywords: Soft Cervical Neck kuesioner survei pasar
Published 2020-11-30

Abstract

Nyeri leher merupakan kasus muskuloskeletal terbanyak ketiga setelah kasus nyeri pinggang. Penyebab potensial dari nyeri tengkuk adalah adanya tekanan pada jaringan lunak, tulang, atau sendi pada area servikal. Fisioterapi dapat berperan dalam hal mengatasi nyeri dan disabilitas tersebut sehingga fungsi dan gerak dari leher, bahu sampai lengan dapat terpelihara. Strategi dalam sebuah pemasaran dituntut mampu menyesesuaikan dengan kondisi pasar atau konsumen yang ada. Strategi pemasaran yaitu pola pikir pemasaran yang dirancang untuk mencapai tujuan pemasaran perusahaan. Dalam survey pasar ada beberapa tahap yang harus dilakukan yaitu, pembuatan kuesioner, pengujian validitas, pengujian reabilitas, dan Analisis Diagram Importance dan Performance Matrix (Peta Posisi Produk).

 

Neck pain is the third most common musculoskeletal case after low back pain. A potential cause of neck pain is pressure on soft tissue, bone, or joints in the cervical area. Physiotherapy can play a role in overcoming pain and disability so that the function and movement of the neck, shoulders to arms can be maintained. The strategy in a marketing is demanded to be able to adjust to existing market or consumer conditions. Marketing strategy is a marketing mindset that is designed to achieve the company's marketing objectives. In a market survey there are several steps that must be done, namely, making a questionnaire, testing validity, testing reliability, and Analysis of Importance and Performance Matrix Diagrams (Product Position Map).