Survei Pasar Produk Transfer Board Di Upt. Binaan Lanjut Usia Tresna Werdha Binjai
Authors | ||
Issue | Vol 3 No 2 (2020): Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) | |
Section | Articles | |
Section |
Copyright (c) 2020 Talenta Conference Series: Energy and Engineering (EE) This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
|
Galley | ||
DOI: | https://doi.org/10.32734/ee.v3i2.1069 | |
Keywords: | Survei Kuesioner Validitas Reliabilitas | |
Published | 2020-11-30 |
Abstract
Penelitian survei adalah penelitian yang mengambil sampel dari satu populasi dan menggunakan kuesioner sebagai alat pengumpulan data yang pokok. Dalam survei, informasi dikumpulkan dari responden yang menggunakan kuesioner. Umumnya pengertian survei dibatasi pada penelitian yang datanya dikumpulkan dari sampel atau populasi untuk mewakili seluruh populasi. Pengambilan data dilakukan dengan teknik sampling. Teknik sampling yang digunakan adalah probability sampling yaitu simple random sampling. Teknik pengambilan ini adalah teknik sampling dimana anggota populasi mempunyai kesempatan yang sama untuk dijadikan sampel dan sampel diambil secara acak. Penentuan jumlah sampel menggunakan metode Nomogram Harry King, sehingga diperoleh 30 orang sampel dari 50 orang populasi. Survei dilakukan dengan menyebar kuesioner kepada responden. Kuesioner yang disebar adalah kuesioner terbuka dan kuesioner tertutup. Kuesioner tersebut pada akhirnya akan menghasilkan keinginan konsumen pada produk yang akan dirancang. Rekapitulasi kuesioner tersebut diuji validitas dan reliabilitasnya dengan cara manual maupun dengan menggunakan Software SPSS.
Survey research is research that takes a sample from one population and uses a questionnaire as a primary data collection tool. In surveys, information is collected from respondents who use questionnaires. Generally the notion of survey is limited to research whose data is collected from a sample or population to represent the entire population. Data is collected by sampling technique. The sampling technique used is probability sampling, namely simple random sampling. This sampling technique is a sampling technique where members of the population have the same opportunity to be sampled and samples are taken at random. Determination of the number of samples using the Harry King Nomogram method, in order to obtain 30 samples from 50 population populations. The survey was conducted by distributing questionnaires to respondents. The questionnaire distributed was an open questionnaire and a closed questionnaire. The questionnaire will ultimately produce consumer desires on the product to be designed. The recapitulation of the questionnaire was tested for validity and reliability both manually and using SPSS Software