Usaha Peningkatan Pemasaran Agrowisata Taman Seribu Bunga Melalui Pelatihan Digitalisasi Informasi Desa Wisata
Agrotourism Marketing Improvement at Taman Seribu Bunga by Training on Digitalization Information of Tourism Village
| Authors | ||
| Issue | Vol 6 No 1 (2025): Talenta Conference Series: Agricultural and Natural Resources (ANR) | |
| Section | Articles | |
| Section |
Copyright (c) 2025 Talenta Conference Series ![]() This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |
|
| Galley | ||
| DOI: | https://doi.org/10.32734/anr.v6i1.2487 | |
| Keywords: | Desa Wisata Agrowisata Digital Marketing Tourism Village Agrotourism | |
| Published | 2025-03-21 |
Abstract
Taman Seribu Bunga merupakan agrowisata di Desa Raya yang dikelola oleh BUMDes Arih Ersada Raya. Destinasi wisata ini memiliki potensi yang besar untuk dikembangkan karena menyuguhkan keindahan dan kekayaan komoditas bunga yang merupakan produk andalan daerah tersebut. Pada era digital saat ini, promosi yang paling baik dan dapat diterapkan oleh pengelola destinasi wisata adalah melalui digital marketing. Calon pengunjung biasanya akan mencari destinasi wisata melalui media sosial dan website. Informasi terkait destinasi wisata diharapkan dapat ditampilkan dengan baik dengan konten-konten yang menarik dan informatif agar dapat menarik calon pengunjung. Pengabdian kepada masyarakat ini dilaksanakan untuk membangun digital marketing agrowisata Taman Seribu Bunga. Program ini akan merancangan dan membangun website agrowisata dengan menambahkan informasi terkait atraksi, kegiatan, fasilitas dan destinasi-destinasi wisata lain di sekitar daerah wisata tersebut di website agrowisata. Pengabdian masyarakat diharapkan dapat meningkatkan nilai dari destinasi wisata dan menarik calon pengunjung untuk dating. Pada akhirnya kegiatan ini diharapkan dapat emnajdi salah satu momen pengembangan taman seribu Bungan sebagai salah satu destinasi wisata unggulan di Kabupaten Karo serta dapat meningkatkan perekonomian masyarakat di sekitar destinasi wisata
Taman Seribu Bunga is an agro-tourism destination in Raya Village managed by BUMDes Arih Ersada Raya. This tourist destination has excellent potential to be developed because it presents the beauty and richness of flower commodities, which are the mainstay products in the area. In the digital era, the best promotion for tourist destinations is to implement digital marketing. Prospective visitors will usually search for tourist destinations through social media and websites. Hopefully, information about tourist destinations can be displayed well with exciting and informative content to attract potential visitors. This community service is carried out to build digital marketing for Taman Seribu Bunga agrotourism. This program will design and make an agrotourism website by adding information related to attractions, activities, facilities, and other tourist destinations around the tourist area on the agrotourism website. This community service is expected to increase the value of tourist destinations and attract potential visitors. Ultimately, this activity is expected to be one of the moments to develop Taman Seribu Bunga agrotourismas one of the leading tourist destinations in Karo Regency, and improve the community's economy around tourist destinations.






